NEDERLANDS: HET BERICHT VAN DE GODDELIJKE ILIAD, door Walter Russell 26 februari 2018




De boodschap van de goddelijke Ilias, door WALTER RUSSEL

"Ik ben het Licht; Ik alleen AM. 
"Wat ik ben, bent u kunst. Jij bent het Licht. U bent één met mij. 
"De mens kan mij kennen door Mij te willen kennen. 
"Mij kennen is Mij zijn. Alleen door Mijn Licht kan de mens weten Me. 
"De mens is Licht wanneer hij weet dat hij Licht is. 
"De mens is mij als hij weet dat hij is Me. 
"Alle mensen zullen te zijner tijd naar Mij toekomen, maar de hunne is de lijdensweg van het wachten."

"Wie ben ik?" 
"Wat ben ik?" 
"Waarom ben ik?" 
"Waar ben ik gebonden?" 

"Wat is mijn relatie tot het universum, tot de mens en tot God?" 

"Wat is waarheid? Hoe moet ik de waarheid kennen? " 

"Vanwaar kwam mijn macht? Wat is de bron van mijn kracht? " 
"Hoe vind ik balans? In mijn omgang met mijn medemensen, hoe moet ik dat evenwicht in onze uitwisseling kennen dat zowel hem als mij zal verrijken? " 
"Talloze zijn de religieuze leringen, en vele zijn de geboden tot goedheid, maar de goedheid is nog steeds versluierd uit mijn ogen als een dikke mist die Uw Licht verbergt dat tevergeefs zoekt. Ik struikel in zijn duisternis. Ongebalanceerd val ik. " 
"O ongeziene, scheur uit mijn ogen de verblindende sluier die het pad naar Uw Licht verbergt, opdat ik mijn weg naar U zal vinden."

"Ik ben de enige, de ALL. 
"Verheerlijk Mij, Diegene die Ik ben, want Ik ben ALLEN, en geen ander is. "Ik, de ongehuwde, ben eenheid. 
"Wat ik ben, bent u, want u bent mij; jij bent het Geheel. 
"Verheerlijk uw eigen Zelf, omdat u mij daarmee verheerlijkt. 
"Ik, de Ene Geheel, weet Mind I exist to think.
Alle denken is Licht van Mijn weten, maar Mijn denken is niet Mij. 
"Ik ben Schepper, scheppend met Mijn denken. 
"Uit Mijn Licht van weten worden Mijn twee lichtjes van het denken geboren als gesekst paren van tegenstellingen voor herhaling als gesekst paren van tegenstellingen. 
"Denken is creëren. Ik maak met Licht. Niets is wat niet Licht is. 
"Ik denk een idee. Licht registreerde Mijn idee in de twee gesekst lichten van Mijn denken, en vorm wordt geboren in de afbeelding van Mijn denken. 
"De vorm bestaat niet, noch mijn verbeeldingskracht. Deze bestaan ​​niet, want zij zijn mij niet. Ik alleen besta;Ik, de ALL. 
"Ik maak mijn afgebeelde lichaam met de inademing van Mijn pulserende universum van Mij. "Mijn universum is Mijn beeld; maar mijn beeld is mij niet. 
"Alle dingen zijn Mijn beeld, maar zij zijn mij niet, ook al ben ik in hen en zij in Mij."

"Alles wat is, is van al het andere dat is. Alle dingen zijn onlosmakelijk verenigd. '

"Zeg u deze dingen in woorden van het weten van de mens, want, voorwaar, ik zeg, ik ben in alle dingen, zonder alle dingen, en betrokken bij alle dingen, want ik ben overal. 
"Alle dingen zijn alomtegenwoordig, want alle dingen strekken zich uit van de Geest van Mij, en ik ben alomtegenwoordig. 
"Alle alomtegenwoordige dingen zijn alwetend, want ik ben in hen, en ik ben alwetend. Wanneer het bewustzijn van de mens hem vertelt over mijn aanwezigheid binnen en buiten hem, zal hij dan alle dingen weten, want ik weet alle dingen, en ik ben het. 
"Alle denkende dingen manifesteren alle macht wanneer het bewustzijn in hen hun almacht herkende. Tot die tijd zijn dingen niets anders dan dingen die mij niet manifesteren, maar slechts leistenen zijn waarop ik Mijn machtige gedachten kan schrijven voor blinde ogen. 
"Want ik ben almachtig. Ik geef alle macht aan hem die het vraagt, maar niemand mag van Mij vragen die zich niet van Mij bewust is. Zie toe dat de mens dat goed kent, en manifesteer uzelf dat beginsel van macht in hun eigen werken. 
"Want ik zeg tegen alle afgebeelde vormen van Mijn verbeelding, die kracht ligt in hen om het gebalanceerde Licht te manifesteren dat hen centraal stelde, door het Eén Licht te laten verschijnen als twee onevenwichtige lichten die opeenvolgend, maar evenzo uitwisselen. 
"(...) en nogmaals zeg ik dat alle dingen die de mens voelt slechts golven van dubbel licht zijn die Mijn elektrisch denken registreren in de ingebeelde vormen van Mijn verbeelding. 
"En ook zeg ik dat de ingebeelde vormen van Mijn verbeelding geen Wezen hebben, want ik alleen heb Zijn."

"Alleen de mens van al Mijn scheppende dingen is begonnen om Mijn influistering te horen. Sinds zijn begin heeft Mijn stille kleine Stem in hem gefluisterd dat ik, hij en hij, ben; maar zelfs nu hoort de barbaarse mens in uw kleine nieuwe wereld dof en maakt hij afgoden die hij voor Mij schat, want hij is nog nieuw. Hij is nog steeds maar in de gisting van zijn vroege brouwerij. 
"Want ik zeg, dat alle dingen die voortvloeiden uit het Leven van Mij, Leven van Mij door hen heen stromen, zelfs tot de minste hiervan; maar, ik zeg, dat hoewel Mijn Licht van onsterfelijk Leven door die sterfelijke symbolen van Mijn denken stroomde, het hen niet in Zijn overlijden raakte. 
"Wanneer zij het licht van Mij in hen zullen kennen, dan zullen zij Mij en Ik zijn."

"Hij die het ritme van Mij in de kunst zou interpreteren, moet zijn pad volgen in extase, niet afgeleid door afwijkingen, dat hij Mij alleen mag zien en niets dan Mij horen. 
"Zeg tegen man deze woorden: 
"Ik ben de bron van inspiratie. Aan hem die inspiratie zoekt door Mij, zeg ik: Leer je om mijn weg sterk in het Licht te bewandelen, want in de duisternis kun je je weg naar Mij niet vinden. Het pad naar Mij is Licht, en daardoor kun je heel goed je weg naar Mij zien. 
"Ik ben de ziel van de kunst. Aan hem wiens ziel mijn ziel zou raken en de hartslag van zijn machtige ritme zou voelen, zeg ik: voorzover gij uzelf als licht kent, zult u Mij als licht kennen. 
"Ik ben schoonheid. In Schoonheid moet de mens een nieuw worden geboren. Door Schoonheid moet de wetende mens extatisch worden Man. 
"Aan hem die extase aan zijn weten zou toevoegen, zeg ik: zoek Mij in Waarheid; want alleen op het ritme der waarheid zult gij extase vinden. 
"Voorwaar, ik zeg, de scheppingen van de extatische mens zijn mijn creaties, want het zijn uitgebalanceerde dingen, en ik ben in evenwicht. 
"Aan hem die onevenwichtigheid zou creëren, zeg ik: Er bestaat geen waarheid in mijn huis. Ik alleen hou het evenwicht; en de ogen van degenen die door Mij heen kijken, zijn immuun voor alles behalve evenwicht. 
"Want ik ben evenwichtig. En ik ben energie en ik ben rust. Ik ben het Licht van Liefde en Waarheid. Op dat fundament heb ik de hoeksteen van Mijn universum gelegd. "

"Alle kennis bestaat. Alle kennis komt tot de mens in zijn seizoen. Kosmische boodschappers geven de mens op gezette tijden kennis van Mijn kosmos zoals de mens kan bevatten, maar wat hij kan verdragen is als een vingerhoed uit de machtige oceaan, want de mens begint het maar te begrijpen. 
"Wanneer de mens Licht kent, zal hij geen beperkingen kennen, maar de mens moet het Licht voor zichzelf kennen en niemand kan er zijn die er woorden van kan maken, want Licht kent Licht en er hoeven geen woorden voor te zijn."

"Ik ben LICHT, maar het Licht dat Mij is, is niet het waargenomen licht van het gevoelde universum van Mijn schepping. 
"Ik, de Schepper, denk. Ik denk dat in twee lichten zich uitstrekken van het Ene Licht van Mij, maar toch zijn die twee lichten niet Mij, noch is Mijn denken Mij. 
"Voorwaar, ik zeg: Ik geef van Mij en ik neem weg; want ik ben de imaginer die beeldvormen bouwt om uit elkaar te breken om opnieuw te bouwen. 
"Ik denk Mind, voor altijd denkend aan het veranderende beeld van Mijn onveranderlijke zelf. 
"Mijn beeld verandert ooit met het veranderen van de twee lichten van Mijn denken, door Ik, Mijn Zelf, verander niet. 
"Alle dingen veranderen, en hun veranderende stilstaande beelden Mij, maar toch zijn zij niet Mij."

"Het menselijk zien van de mens met zijn ogen bindt hem aan de illusie van Mijn tweevoudig denken, want ik bouw maar illusie met Mijn tweevoudig denken voor zijn zintuiglijk zien. 
"Sense-seeing bindt de mens aan vormen en dingen, terwijl Mind-knowing deuren van glorie opent voor de tegenovergestelde draden van het Licht waarmee ik alle idee van Mind tot vormen van veel bewegende dingen weven. 
"Mind-seeing fatsoenlijke prijzen tot aan de verste uithoeken van Mijn universum van Mij, en ziet alle vormen als Eén. 
"Met zijn ziende ogen ziet de mens Licht als materie geactiveerd, maar voelt hij niet dat de energie van materie het Licht is van Mijn verdeelde denken. Met de niet-ziende ogen van de mens van de mens kent hij het licht van mij, de Bron, en weet dat hij gebonden is in Mij als Eén, en ik in hem. 
"Zie in Mij, uw God van liefde, de Ene, onafscheidelijk."


"Zie in Mij het Ene Licht waaruit schijnbaar twee lichten verschijnen als paren van ritmisch verwisselbare tegenstellingen. Dit zijn Mijn licht boodschappers. Het zijn Mijn werkers die Mijn afgebeelde vormen bouwen en ze Mij zonder vorm teruggeven.

"(...) zij zijn de pulserende hartslag van Mijn lichaam, de Makers van voor eeuwig ogende cycli van Mijn verbeeldingskracht in vormen van dingen.

"De twee zijn gelijke helften van één. Ze kunnen er nooit één worden. Ze wisselen elkaar voor altijd af om een ​​gebalanceerde eenheid te simuleren die ze nooit vinden, want ze kunnen nooit iets anders dan twee zijn.

"Van Mij strekt één licht zich uit om vorm te geven aan Mijn fantasieën, en geef ze een polsslag om het eeuwige Leven te simuleren in hen die IN Mij zijn. Het andere licht loste die vorm op en gaf het aan Mij terug, niet levend gemaakt voor de opstanding in Mijn rust om Mijn verbeeldingskracht te herhalen.

"Zeg daarom dat het leven eeuwig is in de mens door de eeuwigheden van opstandingen van hem in Mij. En zeg ook dat zijn opstanding de zijne is, want hij is EEN met mij.

"(...) zo wordt Mijn ingebeelde duale licht-universum geboren, opgelost en opnieuw geboren; geconcentreerd, fatsoenlijk beoordeeld en opnieuw geconcentreerd; geïntegreerd, gedesintegreerd en voor altijd en voor altijd gereïntegreerd in Mijn ingebeelde universum van ingebeelde tijd en ruimte.

"En zie, elk van Mijn paren van tegenovergestelde uitingen van Mij wordt herboren door Mij als de andere.Nogmaals, ik zeg, er is niets anders dan wedergeboorte in Mij. Er is geen dood.

"(...) ga heen en vertel de mens dat zowel leven als dood slechts spiegels van elkaar zijn die elkaar worden in hun eeuwige inter die door elkaar heen gaan naar hun nog steeds steunpunt in Mijn weten, waaruit beide ontaarden in schijnbaar te zijn om te registreren de afgebeelde vormen van Mijn denken. "

"Want ik zeg dat de mens die maar aarde van aarde in zich voelt gebonden is aan de aarde als een klei-afbeelding van zijn aarde. 
"Klei-afbeeldingen van Mijn inbeelding die Mij niet kennen, zijn slechts bewoners van de duisternis van de aarde. Om de mens te voelen, zijn de deuren van Mijn koninkrijk door de duisternis zelfverband totdat het licht van mij in hem door hem bekend is als Mij. 
Tot dan toe is hij slechts klei aan het bewegen, en manifesteert Hij mij niet in hem terwijl hij niets dan ontroerende klei van hem waarneemt; niet de glorie van Mijn Licht in hem kennen. 
"Daarom zeg ik u, verhef u boven uw waarneming. Ken Mij als steunpunt van uw denken. Wees Mij zo goed als je weet. '

"De bron van alle dingen bevindt zich in alle dingen, centrerend hen als Rust, van waaruit hun beweging opkomt. Het is ook zonder alle dingen, het beheersen van hun balans met alle andere dingen. 
"Het universum van de mens bestaat nog steeds uit vele dingen, veel verschillende dingen en scheidbaar. "Ja, er is niet één ding in Mijn afgebeelde universum dat buiten Mij staat, en ook niet alleen. 
"Ja, ik leid mijn geboren dingen vanuit heel zaad door ervaren loopvlakken van lichtuitbreidingen van Mijn denken totdat zij zichzelf kunnen leiden. Zelfs niet de minste hiervan die niet in het Licht aan Mij gebonden zijn.
"Beelden van Mijn verbeeldingen die van de Aarde groeien, en die zich vrij bewegen, al deze dingen groeien en bewegen door uitgebreid licht van Mijn dynamische denken totdat zij zelf met mij kunnen denken."

"Want zie, zei de Universele, ik ben in alle dingen die hen centreren; en ik ben zonder dat alle dingen ze beheersen. '

"Ik, met de mens, ben de mens aan het creëren in de universele afbeelding. 
"Wat ik ben, is de mens. 
"Ik denk idee; en de vorm van Mijn idee verschijnt in het patroon van Mijn denken. " 
"Ik denk de mens; en de mens verschijnt in het patroon van Mijn denken. 
"De mens denkt aan de mens; en de mens verschijnt in het beeld van het denken van de mens. "Het denken van de mens is Mijn denken. 
"Alle denkende dingen denken Mijn denken. 
"Alle scheppende dingen worden gevormd naar het beeld van mijn denkbeeldige verbeelding om Mijn gedachtenverbeeldingen te manifesteren. 
"Het universum is Mijn beeld, schepsel van Mijn verbeeldingskracht."

"Alle dingen komen en gaan van Mijn verdeelde denken. 
"Alle dingen gaan vanuit het hart van Mij naar Mijn afgeschilderde universum; en wanneer ze daar verdwijnen, neem ik ze ook mee naar het hart van Mij. 
"Weet dat alle scheppende dingen opgewekte dingen zijn, die opnieuw het leven van Mij manifesteren door Mijn verdeelde denken. 
"De mens verdeelt zijn denken in het manifesteren van Mij. 
"Het lichaam van de mens slaapt, opdat het in mij ontwaakt, om Mij te manifesteren. 
"Het lichaam van de mens sterft, opdat het in Mij kan opstaan ​​om Mij te manifesteren. 
"Het lichaam van de mens verdwijnt, zodat het opnieuw kan verschijnen om Mij te manifesteren. 
"De mens die slaapt of sterft of verdwijnt is slechts het beeld van de mens, want het Zelf van de mens slaapt niet, sterft niet en verdwijnt ook niet; want het Zelf van de mens is Mij. 
"Nogmaals zeg ik dat ik Eén ben, en de mens is Eén in Mij als hij weet dat ik hij ben."

"Ik centreer de bewegende schacht van Mijn universum, maar ik beweeg niet, hoewel zijn kracht om te bewegen van Mij opsteekt. 
"Ik centreer groeisystemen en verander cellen van groeisystemen, maar ik verander niet, ook al veranderen hun veranderende patronen van mij. 
"Ik centreer levende dingen die Mijn leven manifesteren, maar zij leven niet. Ik alleen leef. 
"Groeiende dingen verplaatsen dingen in de waarneming van de mens, hoewel ze zich niet verplaatsen in het weten van de mens. 
"Dingen verplaatsen veranderen dingen in de waarneming van de mens, maar ze veranderen niet in het weten van de mens. 
"Hoewel snelle dingen van de waarneming van mensen snel bewegen, simuleren ze de rest terwijl ze bewegen, van waaruit ze in schijnbare beweging schoten."

"Zonder verandering kon Mijn scheppingsspel niet worden gespeeld, noch zijn acteurs. Zie daarom het veranderende universum van Mijn verbeelding, het schijnbare universum van Mijn denken. 
"(...) en nogmaals zeg ik dat er geen verandering is in Mij, de onveranderlijke, dus er is ook geen verandering in Mijn gedachte-universum van paren van tegengestelde dingen die voor altijd uitwisselen om Mijn universum van verandering te simuleren. 
"Zelfs de schijnbare verandering van Mijn gedachte-universum is geen verandering behalve voor zintuigen van waargenomen dingen die gebonden zijn aan paren van delen van gehelen. 
"Elk paar ging zijn weg door de wisselende druk van zijn elektrische reis. Elke verscheen en verdween toen en kwam weer tevoorschijn. 
"Hoewel de zintuigen van zintuigen in alle dingen veranderen, veranderen ze niet in bewust weten. 
"Waarom bent u slaaf van het waarnemen? Stijg op boven uw waarneming. Wees Mij in uw weten. "

"Zie niet meer alleen met uiterlijke ogen, want gij hebt ogen die u kennen, om de illusies van uw waarneming ongeldig te maken. 
"Gedurende de lange Eonen heeft de mens zijn aarde bewandeld met ogen van uiterlijke waarneming, waardoor hij geloof gaf aan die aarde van de waarneming van zijn lichaam. Gedurende zijn nieuwe Eonen moet hij de aarde van innerlijk zien bewandelen en het kennen van de mens als het visioen ervan in het licht van mij en het licht van hem. 
"Want ik denk dat de aarde en de aarde verschenen, verdwenen en weer verschenen in evenwichtige ritmes van Mijn denken. Daarom zeg ik, de aarde en de mens van de mens zijn slechts Mijn verbeeldingskracht. Ik ben het niet, en hij ook niet; noch is het zelfs wat het lijkt te zijn voor hem. 
"Noch zal de mens de aarde langer voor Mijn aangezicht plaatsen, en aarden van de aarde verwerven en niets van Me. 
"Want ik ben een geduldige God. Ik wacht geduldig op de ontwakende man. 
"De ontwakende mens is hij die het Licht van Mij in hem kent. De mens kan zijn eigen eonen kiezen voor zijn ontwaken, maar ken Mij dat hij moet. Tot die dag zal de doodsstrijd van de mens om onwetend te zijn de mens alleen zijn. Zijn weten moet zijn eigen verlangen zijn. 
"De mens kennen is een extatische kosmische mens. Hij die Mij begint te kennen in Hem - ja, zelfs hij die Mij in hem verdenkt heeft zijn ontvouwing voor de kosmische mens van alwetendheid. '

"Deze woorden zeg ik nu voor een nieuw begrip van de mens van zijn nieuwe cyclus. 
"Hebt elkander alle mensen lief; want gij zijt één in Mij. 
"Wat gij ook doet met iemand in Mij, gij doet aan allen; want allen zijn één in Mij. 
"Heb je broer lief als jezelf. Dien uw broeder voor uw eigen zelven. Hef uw broeder hoog, til hem op tot hoge torens, want uw broeder is uzelven. 
"Want van een waarheid, zeg ik, liefde voor zichzelf, of natie van zichzelf, draai buur tegen buur, en natie tegen natie. Eigenliefde kweekt haat en zaaide zijn zaad in alle winden om te blazen waar het wil. 
"Waarvoor ik zeg: liefde voor de naaste voor de naaste, en natie voor de natie, verenig alle mensen als één. 
"Serveer eerst je broer. Pijn eerst je zelf in plaats van je buurman. Verdien niets van hem, onevenwichtig door uw geven. Bescherm de zwakken met uw sterkte, want als u uw kracht tegen hem gebruikt, zal zijn zwakheid over u heersen en uw sterkte zal u niets baten. 
"Hij die liefde geeft, bloeide voorspoedig; maar hij die iets heeft genomen, heeft niets gewonnen. 
"Waarom voor alles verliezen om de wereld te winnen, niets verdienen? 
"Hij die geen schat in de hemel heeft opgelegd om evenveel schatten van de aarde te vergaren, heeft de duisternis gezocht. 
"Voor hem is het Licht ver."

Comments

Popular posts from this blog

Curacao UTS : The following were discussed: 1. Existing (older) telecommunications systems are copper based, but all new development is done with fiber optics. 2. Fiber optics are run to the curb in existing developed areas and run all the way to the home in new developments. 3. Fiber optics are installed underground simultaneously with electric. 4. UTS􀁰 concession mandates that they bring service to the home.

Do you like Chinese products? Why?