SVENSKA: BUDGET AV DEN DIVINE ILIADEN, AV Walter Russell 26 februari 2018




Meddelandet om den gudomliga Iliaden, av WALTER RUSSEL

"Jag är ljuset; Jag är ensam AM. 
"Vad jag är du är. Du är ljuset. Du är en med mig. 
"Människan kan känna mig genom att önska känna mig. 
"Att känna Mig är att vara Mig. Genom mitt ljus kan man bara veta Mig. 
"Mannen är ljus när han vet att han är ljus. 
"Man är Mig när han vet att han är Mig. 
"Alla män kommer till mig i rätt tid, men deras väntan är att de väntar."

"Vem är jag?" 
"Vad är jag?" 
"Varför är jag?" 
"Var är jag bunden?" 

"Vad är mitt förhållande till universum, till människan och till Gud?" 

"Vad är sanningen? Hur ska jag veta Sanningen? " 

"Varifrån kommer min makt? Vad är källan till min makt? " 
"Hur ska jag hitta balans? I min relation med mina medmänniskor, hur ska jag kunna känna den balansen i vårt utbyte som berikar både han och mig? " 
"Otaliga är de religiösa lärorna, och många är buden till godhet, men godhet är fortfarande lurad från mina ögon som en tjock dimma som döljer ditt ljus som förgäves söker. Jag snubblar i sitt mörker. Obalanserad faller jag. " 
"O, du osynlig, riva av ögonen den bländande slöja som döljer vägen till ditt ljus, så att jag kan hitta min väg till dig."

"Jag är den heliga, ALLA. 
"Förhärliga mig, den jag är, för jag är ALL, och ingen annan är. "Jag, den sexlösa En, är enighet. 
"Vad är du, för du är Mig; du är den heliga. 
"Förhärliga ditt själv, för att du förhärligar mig. 
"Jag, den Hela, vet att jag finns att tänka.
Allt tänkande är Ljus av Min vetande, men mitt tänkande är inte Mig. 
"Jag är Skapare, skapa med mitt tänkande. 
"Från mitt Ljus att veta är mina två tänkande tänder födda som sexade motparter för upprepning som sexade motparter. 
"Att tänka är att skapa. Jag skapar med Light. Ingenting är som inte är Lätt. 
"Jag tror idén. Lättregistrerad Min idé i de två sexiga ljusen i mitt tänkande och form är född i bilden av mitt tänkande. 
"Form har ingen existens eller har mina fantasier. Dessa finns inte, för de är inte Mig. Jag ensam finns; Jag, ALLA. 
"Jag skapar min avbildade kropp med andning av mitt pulserande universum av mig. "Mitt universum är min bild; men min bild är inte mig. 
"Alla saker är min bild, men de är inte mig, även om jag är i dem och de i mig".

"Allt som är är av allt annat som är. Alla saker är oupplösligt förenade. "

"Säg du dessa ting i människors ord, för, förvisso säger jag, att jag är inom alla saker, utan allting och engagerad i alla saker, ty jag är överallt. 
"Alla saker är allestädes närvarande, för allt sträcker sig från Mänskliga Tankar, och jag är allestädes närvarande. 
"Alla allestädes närvarande saker är allvetna, för jag är inom dem, och jag är allveten. När människans medvetande berättar om Min närvaro inom och utan honom, kommer han då att veta allt, för jag känner allting, och jag är han. 
"Alla tänkande saker uppenbarar all makt när medvetandet inom dem kände igen deras allmakt. Fram till dess är saker ingenting men saker som inte visar mig, det är bara tomma skiffer som ska skriva mina mäktiga tankar för blinda ögon. 
"För jag är allsmäktig. Jag ger all makt till honom som frågar, men ingen får fråga om Mig som inte känner till mig. Se till att den mannen vet det, och manifesterar dig själva den kraftprincipen i sina egna verk. 
"För jag säger till alla de bildade formerna av Min föreställning ligger den kraften i dem för att manifestera det balanserade Ljuset som centrerade dem genom att göra det Ena Ljuset uppenbart som två obalanserade ljus som växlar i följd men likaledes. 
"(...) Och igen säger jag att allt som människan känner är bara vågor av dubbelt ljus som registrerar mitt elektriska tänkande i de fantasifulla formerna av Min fantasi. 
"Och jag säger också att de fantasifulla formerna av Min fantasi inte har något, för jag är ensam."

"Människan ensam av alla mina skapande saker har börjat höra min viskning. Sedan hans början viskade min fortfarande lilla röst inom honom, att jag är han och han Mig; Men även nu barbarisk man i din lilla nya värld hör hufvud och gör avgudar som han skatter framför mig, ty han är fortfarande ny. Han är fortfarande men i jäsningen av hans tidiga bryggning. 
"För jag säger att allt som flyter från mitt liv, har livet av mig som flyter genom dem, till och med de minsta av dessa; men jag säger att även om mitt ljus av odödligt liv flödade genom de dödliga symbolerna i mitt tänkande, berörde den dem inte i dess förbigående. 
"När de skall känna mitt ljus i dem, då skall de vara jag och jag dem".

"Den som tolkar min rytm i konsten måste gå sin väg i extas, oavledad av avvikelser, att han bara får se mig och höra inget annat än Mig. 
"Säg att du manar dessa ord: 
"Jag är inspirationskällan. Till den som söker inspiration genom mig säger jag: Lär dig att gå min väg starkt i ljuset, ty i mörkret kan du inte hitta din väg till mig. Stigen till Mig är Ljus, och vid det kan du väl se din väg till mig. 
"Jag är konstens själ. Till honom, vars själ skulle röra Min själ och känna hjärtslaget av sin mäktiga rytm, säger jag: I den mån du känner dig som Ljus, skall du känna mig som ljus. 
"Jag är skönhet. I Skönhet måste människan födas en ny. Genom Skönhet måste man veta att man blir extatiskMan. 
"Till honom som skulle lägga till ecstasy till hans vetande säger jag: Sök mig i Sanningen; För bara i sanningens rytm ska du finna extas. 
"Sannerligen säger jag, den ekstatiska människans skapelser är mina skapelser, för de är balanserade saker och jag är balanserad. 
"Till honom som skulle skapa obalans säger jag: Un-sanningen finns inte i mitt hus. Jag ensam håll balans och ögonen på dem som ser genom mig är immuna från allt utom balans. 
"För jag är balans. Och jag är energi, och jag är vila. Jag är Ljuset av Kärlek och Sanning. På den grunden har jag lagt grunden till mitt universum. "

"All kunskap finns. All kunskap kommer till människa under sin årstid. Kosmiska budbärare ger regelbundet människan sådan kunskap om Min kosmos som människan kan förstå, men det som han kan bära är som en timbleful ut ur det mäktiga havet, för man börjar bara förstå. 
"När människan känner till Ljus, kommer han inte att veta några begränsningar, men människan måste känna Ljuset för sig själv och ingen kan vara vem som kan göra ord av det, för Lätt vet Ljus och det behöver inte finnas några ord."

"Jag är LJUS, men det ljus som är mig är inte det avkända ljuset i mitt skapade universum. 
"Jag, Skaparen, tänker. Jag tror att i två ljus sträcker sig från det ena ljuset av mig, men de två ljusen är inte mig, och jag tänker inte på mig heller. 
"Sannerligen säger jag, jag ger av mig och jag tar bort; för jag är Imaginer som bygger bildformar för att riva ihop för att bygga på nytt. 
"Jag tänker Mind, för evigt tänker den föränderliga bilden av mitt oföränderliga själv. 
"Min bild förändras någonsin med förändringen av de två ljusen i mitt tänkande, genom jag, mitt jag, ändras inte. 
"Alla saker förändras, och de ändrar stillbilderna mig, men de är inte Mig."

"Människans känsla med ögonen binder honom till illusionen av mitt dubbla tänkande, för jag bygger dock illusion med mitt dubbla tänkande för hans känsla. 
"Sense-seeing knyter människan till former och saker, medan Mind-Knowing öppnar dörrar av ära till de motsatta ljusens trådar som jag väver hela tanken på Mind i former av många rörliga saker. 
"Att tänka på anständiga priser längst fram till Mitt universum av mig, och ser alla former som en. 
"Med hans synande ögon ser människan ljus som materia, men känner inte att materiens energi är ljuset av mitt delade tänkande. Med människans osynliga ögon av anda känner han mig, källan och vet att han är bunden i mig som en, och jag i honom. 
"Se i Mig, din Kärlekens Gud, Den, oskiljaktig."


"Se i mig det enda ljuset som en skenbar två ljus ser ut som par av rytmiskt växlande motsatser. Dessa är mina lätta budbärare. De är mina arbetare som bygger min bildade former och ger dem tillbaka till mig utan form.

"(...) de är pulserande hjärtslag i min kropp, tillverkarna av eviga horncykler av min fantasi i former av saker.

"De två är lika hälften av en. De kan aldrig bli en. De utbyter för evigt för att simulera en balanserad enhet som de aldrig finner för att de aldrig kan vara annat än två.

"Från mig sträcker sig ett ljus för att ge form till Mina fantasier och ge dem pulsslag för att simulera det eviga livet i dem som finns i Mig. Det andra ljuset löste upp den formen och gav det tillbaka till Mig och blev uppriktigt för uppståndelse i min vila för att upprepa Mina fantasier.

"Säg därför att livet är evigt i människan genom evigheter av uppståndelser av honom i Mig. Och säg också att hans uppståndelse är hans egen, för han är ETT med Mig.

"(...) så är mitt föreställda dubbla ljusuniversum födt, upplöst och återfött; koncentrerad, anständigt rankad och re koncentrerad; integrerad, sönderdelad och reintegrerad för alltid och för alltid i mitt föreställda universum av föreställd tid och rymd.

"Och se, var och en av Mina par motsatta uttryck av Mig återföds genom Mig som den andra. Återigen säger jag, det finns inget men återfödelse i Mig. Det finns ingen död.

"(...) gå och säg till människan att både liv och död är bara speglar av varandra som blir varandra i deras för evigt mellan att passera genom varandra till deras ständiga fulvning i mina kunskaper, från vilka båda sprang in i det verkliga att spela in de bildade formerna av mitt tänkande. "

"För jag säger att mannen som känner men jordens lera i honom är bunden till jorden som lerbild av sin jord. 
"Lera bilder av Min föreställning som inte känner Mig i dem är bara dwellers of earth's dark. För att känna människan är mitt rikes dörrar självförstörda av mörkret tills Mys Ljus i honom är känt av honom som Mig. 
"Fram till dess är han bara rörande lera, som inte manifesterar mig i honom, utan att känna ingenting men flytta lera av honom; Att inte veta min Ljuss ära i honom. 
"Därför säger jag dig, upphöj dig själv utom din känsla. Känna mig som en följd av ditt tänkande. Var mig så djupt av din kunskap. "

"Källan till allting är inom alla saker, centrerar dem som vila, från vilken deras rörelse våren. Det är också utan alla saker, att kontrollera deras balans med alla andra saker. 
"Människans univers består fortfarande av många saker, många separata saker och separerbara. "Ja, det finns inte en sak i mitt avbildade universum som skiljer sig från mig, inte ensamt. 
"Ja, jag guidar mina födda saker från ett mycket frö av avkänna tredelar av lätta förlängningar av mitt tänkande tills de själva kan styra sig själva. Inte ens det minsta av dessa som inte är bundna till Mig i Ljus. 
"Bilder av Mina fantasier som växer från jorden, och de som rör sig fritt, alla dessa saker växer och rör sig genom utbrett ljus av mitt dynamiska tänkande tills de själva kan tänka med mig."

"För se, sa den universella, jag är inom allt som centrerar dem; och jag kontrollerar dem utan allting. "

"Jag, med människan, skapar en man i Min universella bild. 
"Vad jag är, mannen är. 
"Jag tror idén; och formen av min idé framträder i mönstret av mitt tänkande. " 
"Jag tror man; och man framträder i mönstret av mitt tänkande. 
"Man tycker att man; och man framträder i bilden av människans tänkande. "Människans tänkande är mitt tänkande. 
"Alla tänkande saker tänker på mitt tänkande. 
"Alla skapande saker bildas i bilden av min tänkta fantasi att manifestera min tänkta fantasi. 
"Universum är Min bild, skapelse av Mina fantasier."

"Alla saker kommer och går från mitt delade tänkande. 
"Allt går från hjärtat av Mig till mitt avbildade universum; och när de försvinner därifrån tar jag dem tillbaka till hjärtat av Mig. 
"Vet du att allt som skapar saker är uppståndna saker, som igen manifesterar livet av Mig genom mitt uppdelade tänkande. 
"Man skiljer sitt tänkande i att manifestera Mig. 
"Människokroppen sover, så att den kan vakna i mig, för att manifestera mig. 
"Människokroppen dör, så att den kan uppstå i Mig, för att manifestera Mig. 
"Människokroppen försvinner, så att den återkommer för att manifestera Mig. 
"Människan som sover eller dör eller försvinner är bara människans bild, för Människosjälv sover inte eller dör eller försvinner inte; för själens själ är jag. 
"Återigen säger jag att jag är En, och mannen är En i Mig när han vet att jag är han."

"Jag centrerar mitt universals rörliga axel, men jag rör mig inte, även om dess kraft att flytta våren från Mig. 
"Jag centrerar växande system och byter celler av växande system, men ändå ändrar jag inte, även om deras förändrade mönster kommer från mig. 
"Jag lever i mitt liv som manifesterar Mitt liv, men de lever inte. Jag lever ensam 
"Växande saker rör sig i människans känsla, även om de inte rör sig i människans vetande. 
"Att flytta saker förändrar saker i människans avkänning, ändå förändras de inte i människans vetande. 
"Trots att snabbt rörliga saker av människans känsla rör sig snabbt, simulerar de resten, medan de rör sig, från vilka de sprang in i en verklig rörelse."

"Utan förändring kunde inte min skapelse av skapelsen spelas eller dess skådespelare vara. Se därför det föränderliga universum i min föreställning, mitt uppenbara universum. 
"(...) Och igen säger jag att det inte finns någon förändring i Mig, den oföränderliga, så är det inte heller någon förändring i mitt tanke universum av par av motsatta saker som för evigt utbyter för att simulera mitt universum av förändring. 
"Även det uppenbara ändringen av mitt tanke universum är inte förändring, förutom sinnena av avkända saker som är bundna till par av delar av helheter. 
"Varje par gick sin väg genom det växlande trycket i sin elektriska resa. Varje dök upp och försvann sedan för att återfå. 
"Även om sinnena av avkända saker känner sig förändrade i alla saker, förändras de inte till medvetet vetande. 
"Varför är du slav att känna? Stiga upp över din känsla. Var mig i din vetande. "

"Se inte längre med yttre ögon ensam, för du har visst ögon för att ogiltiga illusionerna i din känsla. 
"Genom långa eoner har människan gått sin jord med yttre synder och givit tro på den jordens kropp som han känner. Under hans nya eoner måste han vandra jorden för inre syn och känna Männen det som att visa det i Ljus av Mig och Ljus av honom. 
"För jag tror att jorden och jorden uppenbarades, försvann och återkom i balanserade rytmer i mitt tänkande.Därför säger jag, människans jord och man är bara min fantasi. Det är inte jag, det är han heller inte; och det är inte ens vad det verkar vara för honom. 
"Man skall inte längre lägga jorden för mig, få något av jorden och ingenting av Mig. 
"För jag är en tålmodig gud. Jag väntar tålmodigt uppvaknande man. 
"Uppvaknande mannen är den som känner mig av Ljuset i honom. Man kan välja sina egna eoner för hans uppvaknande, men vet att han måste. Fram till den dagen ska människans ondskanhet vara människans ensamhet. Hans vetande måste vara hans egen önskan. 
"Att veta man är en extatisk kosmisk man. Den som börjar känna Mig i honom - ja, han som misstänker mig i honom, har sin utbredning till en kosmisk man med allvetande. "

"Dessa ord säger jag nu för nybegripande mannen av hans nya cykel. 
"Älska varandra alla män; ty ni är en i Mig. 
"Vad du någonsin gör mot en i MIG, gör du för alla; ty alla är en i Mig. 
"Älska din bror som dig själv. Servera din bror för dig själv. Lyft hög din bror, lyft honom till höga hängslen, för din bror är dig själv. 
"För en sannhet säger jag, kärlek till mig själv eller egen nation, vända granne mot grann och nation mot nation.Självkärlek rasar hatar och sådde sitt frö i alla vindar att blåsa där det kommer. 
"Därför säger jag, kärlek till granne till granne och nation för nation, förena alla män som en. 
"Servera först din bror. Skynda dig först i stället för din nästa. Få inget av honom obalanserat av din givande.Skydda de svaga med din styrka, för om du använder din styrka mot honom, kommer hans svaghet att råda mot dig, och din styrka kommer inte till nytta för dig. 
"Den som ger kärlek blomstrade kraftigt; men den som tar något, vunnit ingenting. 
"Varför förlora allt för att vinna världen och vinna inget? 
"Den som inte har lagt upp en skatt i himmelen för en lik skatt på jorden, har sökt mörkret. 
"För honom är ljuset långt."

Comments

Popular posts from this blog

Curacao UTS : The following were discussed: 1. Existing (older) telecommunications systems are copper based, but all new development is done with fiber optics. 2. Fiber optics are run to the curb in existing developed areas and run all the way to the home in new developments. 3. Fiber optics are installed underground simultaneously with electric. 4. UTS􀁰 concession mandates that they bring service to the home.

Do you like Chinese products? Why?